17:30 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیسیون کشاورزی مجلس

 خطر طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: مردم ایران بدانند که علاوه بر درختان جنگل‌های شمال از این پس باید نگران اراضی و زمین‌های این جنگل‌ها هم باشند چرا که نتیجه طرح تنفس جنگل‌های شمال کشور که به صورت غیرکارشناسی تهیه شد جز این نیست و نشانه‌های این مسئله از هم اکنون قابل رویت است.
 تعیین نشدن به موقع قیمت گندم و دانه‌های روغنی!
پایگاه خبری راد: نماینده گرگان در مجلس گفت: مسؤول ظلم آشکار تعیین نشدن به موقع قیمت گندم، دانه‌های روغنی و پنبه کیست؟ وزیر جهادکشاورزی و رییس جمهور پاسخگو باشند در غیر این صورت منتظر استفاده نمایندگان از اهرم‌های قانونی و نظارتی خود باشند.
 در کمیسیون کشاورزی طرحی تحت عنوان انتقال آب دریای عمان به سیستان مطرح نشده است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اخباری مبنی بر از در دستور کار قرار گرفتن انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان می‌تواند مشکل آب سیستان را حل کند اما در کمیسیون کشاورزی این قضیه مطرح نشده است.
پیگیری عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی
پایگاه خبری راد: قرار شد کمیسیون گزارشی در خصوص عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی توسط دولت تهیه و به هیئت رئیسه مجلس ارایه کند.
ضرورت بهره برداری از نیشکر در شرایط سرمای فعلی
پایگاه خبری راد: اگر تا ظرف چند روز آینده از نی‌ها بهره‌برداری نکنیم، شکر دچار سرمازدگی می‌شود. در پی آن هستیم که در طول این هفته نیز حقوقی دیگر به کارگران هفت‌تپه بدهیم.
تجدید نظر دولت برای نرخ خرید تضمینی گندم !
پایگاه خبری راد: نور محمد تربتی نژاد، از شورای اقتصاد به دلیل تعیین نرخ خرید تضمینی گندم به مبلغ ۱۴۷۰ تومان انتقاد کرد. هر چه سریعتر دولت در نرخ اعلام شده تجدید نظر و این مبلغ را حداقل به ۲۰۰۰ تومان افزایش دهد.
توضیحات یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره قیمت‌ لبنیات
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد قیمت شیر گفت: تولید شیر ما افزایش پیدا کرده است ولی آن شیری که تولیدکنندگان و تبدیل‌کنندگان بزرگ خریداری می‌کنند، به شیرخشک تبدیل شده و در فضای رقابتی صادر می‌شود. از طرفی دیگر سیاست منسجم و قاطعی برای تعیین قیمت‌ها از سوی دولت وجود ندارد.
 وزرا برای برگردانندن اعتماد از دست رفته مردم همه مسائل‌شان را شفاف کنند
پایگاه خبری راد: نماینده شازند در مورد اولویت کارهایی که وزرا باید انجام دهند، گفت که اگر وزرا می‌خواهند اعتماد از دست رفته مردم و نمایندگان را برگردانند چاره‌ای ندارند جز این که همه مسائل‌شان را به راحتی و بدون هیچ ترسی شفاف کرده و برای انتخاب معاونین از افراد جوان و آنها که حیطه اقتصادی کشور را به علایق سیاسی گره نمی‌زنند استفاده کنند.
بررسی یکی از وعده­‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد
پایگاه خبری راد: معرفی فرهاد دژپسند به مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اقتصاد و امور دارایی و اظهارات او در کمیسیون کشاورزی مجلس مبنی بر ضرورت حمایت این وزارت از بخش کشارزی باعث شد تا در گفت‌وگو با یک اقتصاددان به ابزارهای عملیاتی وزارت اقتصاد برای حمایت از بخش کشاورزی بپردازیم.
 ریاست بانک مرکزی توسط مجلس تعیین شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: چاره‌ی اساسی از بین بردن زمینه بروز فساد است که در این راستا می‌توان به لزوم استقرار سامانه شفافیت، آشکارسازی داد و ستدها و از همه مهم‌تر تن دادن به قیمت‌های واقعی اشاره کرد.
شاعری: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی براساس تورم محاسبه شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت که قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید براساس نرخ تورم محاسبه شود.
کمیسیون کشاورزی افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی را پیگیری می‌کند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این کمیسیون موضوع افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی همچون شیر را در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس مورد بررسی قرار خواهد داد.
حجتی درباره سوء‌استفاده از مجوز صید فانوس‌ماهیان به اعضای کمیسیون کشاورزی پاسخ داد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از بررسی سوالات چند تن از نمایندگان از وزیر کشاورزی در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد.
کارگروه دام، طیور و آبزیان راهکار حل مشکلات این بخش را ارائه خواهد کرد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی، نسبت به ارائه راهکار مشخص جهت حل مشکلات مختلف دام و طیور، اقدام و نتیجه را جهت پیگیری به کمیسیون اعلام می‌کند.
واردات برنج در فصل برداشت به کشاورزان آسیب می‌زند
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: لغو ابلاغیه ممنوعیت واردات برنج باعث شده تا در فصل برداشت شاهد واردات برنج باشیم که بیشترین آسیب را به کشاورز می‌زند.